30 Nisan 2012 Pazartesi

Konaklama

avustralya backpakers hostel accommodation
Merhaba, bugün Avustralya' da ki yaşam maliyetleri hakkında bilgiler paylaşmak istiyorum. Öncelikle Avustralya para birimi "Avustralya doları" dır ve şuan yaklaşık 1 Aud = 1,8 TL dir. Hem kurun yüksek oluşu hem de Avustralya'nın özellikle Sidney'in pahalı bir şehir oluşu yaşam maliyetlerini yükseltmektedir. Bunun yanında eğer bir iş bulursanız yaşam maliyetlerini karşılayabilecek gelir elde edebilirsiniz. Çalışma koşulları ve ücretleri konusunda ilerleyen günlerde bahsediyor olacağım.
Ben Avustralya'ya gitmeden önce gideceğim şehiri seçme konusunda biraz karasız kalmıştım. Daha metropol olan şehirlerde yaşam maliyetleri biraz daha yüksekken iş olanakları da daha fazla bilgisinden yola çıkarak Sidney'e gitmeye karar verdim. Bahsedeceğim maliyetler Sidney için geçerli olup, diğer şehirlerde belki %10-15 düşük olabilir.




Avustralya'da konaklama olarak çoğunlukla ortak kullanım alanları olan ( WC, Mutfak gibi) odalar kiralanmaktadır. İlk aşamada ev kiralamanız zor olabilir çünkü ev sahipleri banka hesap bilgilerinizi görmek isteyebilir, çoğu nerede çalııştığınızı soracaktır, 3 aylık kira isteyenler olabilir, eğer iletişim kurabilecek kadar ingilizceniz yok ise şansınız "0" a yakın demektir, kısacası ev sahiplerinin derdi sizin kiranızı düzenli ödeyip ödemeyemediğinizi anlamaktır. Ev kirama yöntemi ise şöyledir; internette ilan verilir ve ilanda evi görbileceğiniz tarih bilgiside verilir. Siz de gidersiniz o gün diğer talipliler gibi, sonra bir form doldurursunuz , dolduğunuz form üzerinden puanlama yapar ev sahibi, en yüksek kimse o evi kiralar :) Dediğim gibi ilk gittiğinizde eğer şansınız ve ingilizceniz de iyi ise belki ev sahibi sizi seçer.
Benim tavsiyem ise gitmeden buradan en az 1 haftalık hostel veya backpackers dan rezervasyon yapın ama hepsini peşin ödemeyin çünkü gittiğinizde beğenmediğiniz bir yerle karşılaşabilirsiniz. Ayrıca benim kaldığım backpakers'ın havaalanından alma servisi vardı. Bence bunuda dikkate alın çünkü taksiler pahalı. Birde hostellardan ve Backpackerslardan çok temiz ve iyi servis beklemeyin, beklentinizi düşük tutmanız faydanızadır.

Ev ilanları için gumtree.com.au, ....... web adreslerini kullanabilirsiniz.

Avustralya'ya gitmeden önce ise konaklama rezervasyonları için ....... web adreslerini kullanabilirsiniz.

Backpakers veya Hostel gecelik double odada 70 aud a kaldım. Ortalama tek kişilik oda fiyatları ise,......

Oda fiyatları ise evin şehir merkezine uzaklığıyla ters orantılıdır. Şehir merkezine yakın yerler daha pahalıdır. ancak şunu da unutmamak gerekir ki o da ulaşım çok pahalı. Bu nedenle okuldan uzaklaştıkça ulaşım maliyetiniz artacaktır. Ben okula yürüme mesafesinde ev bulmuştum. Bu sayede ulaşım maliyetini ciddi oranda düşürmüştüm.

Oda fiyatları 150  ile 200 aud arasında değişir. Bu fiyat haftalık ve tek kişiliktir. Ulaşım maliyeleri ise en tek yön için en az 3,2 en fazla 8 aud dir.

Görüşmek üzere..

3 yorum:

  1. Paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. www.realestate.com.au/ da önerilen bir emlak sitesidir bilgilerinize

    YanıtlaSil
  3. gerçekten pahalıymış...

    YanıtlaSil